söndag 17 januari 2010

Matrummet "Salen"

Det är lite tomt nu när alla julsaker tagits bort. Speciellt tomt är det i matrummet "salen",  sedan granen försvann. Det fattas ett överskåp på skåpet längst in....har inte hunnit måla det färdigt. Har inte heller riktigt bestämt hur jag ska måla det....vitt ska det så klart vara! men funderar på i dagsläget om jag ska skriva dit någon text längst upp under krönlisten...kanske "Friends and family gather here" eller något liknande. Om det finns någon som har ett bra förslag får ni gärna lämna en kommentar.


På vänster sida står ett skåp vi fått ärva. Där förvaras "fin porslinet" som kommer fram till alla kalas.  Längst upp på skåpet har tre änglar sitt tillhåll.


Tänker även visa en text jag tycker väldigt mycket om och som jag strävar att försöka leva efter. Texten läste jag på "Kreativ Insikt" för några år sedan och är författad av Carolina Gårdheim. På något sätt stannade dessa ord kvar och jag återkommer ständigt till dem.


Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar