onsdag 18 augusti 2010

Ny förvaring!


Så här på sensommaren/hösten får jag alltid "dille" på att organisera. Har försökt att fixa till lite ny penselförvaring...De glasburkar jag brukar använda såg för trista ut. Mönstret är inte mitt eget utan kommer från boken JARS! JARS! JARS! och är designad av Cindy Trombley. Som vanligt när jag använder någon annans mönster följer jag det inte slaviskt utan försöker sätta min egen prägel på målningen.


Hittade även en "Tvättmedel kartong" i kraftig kvalitet som fick bli en servett/hushållspappers gömma. Sambon höjde på ögonbrynen när jag ville att den skulle sparas istället för att hamna till återvinningen. Nu blev det återvinning på ett annat sätt.


När man ska måla på glasburkar är det viktigt att de rengörs och får torka till innan de målas. Det där kladdiga klistret som brukar sitta som berg har jag tagit bort med varmt vatten ovh stålull. Som grundfärg har jag använt en latexväggfärg och grundat två gånger. Sedan är det bara att sätta sig ner och låta sin kreativitet flöda.

Ha det så gott!!

2 kommentarer:

  1. Hej Annelie
    Så duktig du är. Den där boken med mönster/texter...vill haaaa. Säljer du den?
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej
    vad bra. Är det texter från boken du visar? De med hembakat tex. Om så är fallet reserverar jag gärna en bok. Vet du ca. Pris redan nu ?
    Lycka till!

    SvaraRadera