måndag 13 augusti 2012

Måla möbler i Shabby chic

Sommarens stora projekt var att få klart bordet vi ska ha på verandan. ett gammalt bord med flagnade färg fick ny finish med matt färg, lite text och slutligen vax som skydd mot kladdiga fingrar.
Det riktiga Bönhamn som ligger i Höga kusten,som är väl värt ett besök.
Fick tag på rean tre knoppar till lådorna som är på ena sidan. Knopparna är helt ljuvliga tycker jag och blir pricken över i:et.
Att skriva/trycka på textil är så roligt färgen jag använder är akryl färg, men som blandas med ett speciellt medium som gör att det fäster på tyg och går att tvätta som vanligt.
Krokar kan jag aldrig få nog av! en gammal knoppbräda har fått lite färg och nummer på sig. Trevlig Måndag!

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du är tillbaka. Jag använder också antikvax när jag målat klart möbeln.
    Så fint allt är. Jag lägger upp en länk till dig hos mig så kanske fler hittar till din fina blogg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera