lördag 28 november 2009

Shabby chic rosor

En kvinna som jag fått upp ögonen för är Jamie Mills-Price. Hon är en dekorationsmålare från USA som gör de mest bedårande saker. Hon har en hemsida som heter "between the wines" där det finns inspiration att hämta och även en hel del konkreta video inspelade tips hur du kan måla. Det har hjälpt mig en hel del hur jag kan använda hobbyfärgerna på ett helt nytt sätt. Har provat att måla "wines" på hennes vis.

Har sedan försökt att träna lite på att måla rosor. På nätet finns det en del tips och instruktioner på utube. Det jag fastnade för var en teknik som heter "one stroke painting" som är utvecklad av en kvinna som heter Donna Dewberry. Har målat på lite överbliven tapet innan jag ska ge mig i kast med någon skylt.



I helgen har vi tjuvstartat "adventsmyset" med att ha svärmor och "plastsvärfar" på glögg och middag. Det är ju så fruktansvärt grått och trist ute, så jag riktigt längtar tills advent när det tänds stjärnor, adventsstakar och utebelysningar i alla möjliga färger. På vår gata har vi en gigantiskt stor levande gran (modell som brukar stå på torgen). Det har blivit som en tradition att "gubbarna" på gatan samlas varje 1:a advent och ordnar till belysningen. Alltid är det någon modig (dumdristig) som får klättra upp och byta trasiga lampor medan barn och fruar oroligt tittar på. Jättemysigt är det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar