måndag 7 december 2009

Vintage Chic Rosor



Usch! vilket tråkigt väder det är, vart har vintern tagit vägen? Passade på att måla en romantisk dörrskylt i helgen med rosor. Den ska nog få bli en julklapp till min kära mor. För oss handlar julen inte om dyra julklappar, utan vi satsar på riktigt god julmat istället och knytkalas. Det blir mycket hemmagjorda klappar eller billiga med humoristiska inslag på något vis



På den ena rosen målade jag dit en tag med texten chic.



På den andra sidan finns texten vintage, för precis som jag tycker min mamma om att kunna återanvända saker.



Behövde något nytt till vårat matrum som är inspirerad av fransk lantstil/Shabby chic och lite new england...allt i en salig blandning. Har alltid velat resa till Provance,så en fransk text blev det till slut. Hittade ett hotell med detta namn och där skulle jag inte ha någonting emot att tillbringa lite tid. Målade två skyltar en med vinrankor och en stilren med enbart text.



Det var aldeles för mörkt att fota i matrummet, så jag fick fota ute på verandan istället. Regnet öste ner och jag tänkte på alla timmar vi tillbringat här denna sommar.



Nu till något helt annat. Så här lagom inför jul passar vi på att sätta igång projekt "renovera hall och sätta in ny trapp" måste bara visa vilka skatter man kan hitta i gamla hus. Dessa saker hittade vi i golvet på övervåningen. Förutom massor med tidningar från 30- och 40-talet, så fanns presentpapper med rosetter,snören och ett vackert kantband och ett gammalt kvitto.



Kanske kommer det att bli ett kort eller så får det åter bli ett paket som kan ligga framme som prydnad.



Som en hälsning från tidigare ägare fanns även denna vackra bonad. Det lite lustigt men där vi nu tänker sätta trappen till övervåningen...det är där den har suttit förut från början. Ja tänk om väggar kunde tala. Såna här gånger blir man starkt medveten om tidens gång och det är inte utan man känner en viss vördnad.

Med vänliga hälsningar!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Wow, vad duktig du är på att måla! Både dörrskylten och skylten med hotellnamnnet är ju superfina!!!!!

    Tack för din snälla kommentar hos mig, blev jätteglad!

    Ha en fin Luciahelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera