onsdag 16 juni 2010

Rosfeber!!!!




Hej! Här kommer en liten rapport från sjuksängen!!!! Så här en vecka före semestern passade jag på att bli sjuk. Det började med ett litet skrubbsår på smalbenet som jag fick efter en promenad i skogen. Helt plötsligt blev huden  ilsket röd och sedan spred sig rodnaden och området blev bara större och större, benet och foten svällde upp kunde knappt gå. Ont som bara den,  känns ungefär som om någon håller ett strykjärn mot benet. Var till jourcentralen i söndags och läkaren berättade att jag hade fått streptokocker i såret och utvecklat erisypelas eller rosfeber som det också kallas. Kan bli riktigt allvarligt om det inte behandlas. Kåvepenin blir det nu i 10 dagar och benet i högläge för att minska svullnaden.



Passade på att måla lite rosor i dag då jag känt mig lite piggare.... de här ser betydligt trevligare ut än den som finns på mitt ben kan jag tala om. Det blir då ingen kjol den närmsta tiden....



I går var "trappgubben" förbi och vi diskuterade lite kring hur trappen kommer att se ut. Sambon jobbar på och jag sitter på en stol med benet i högläge och tittar på.....säkert väldigt väldigt enerverande ; )

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar