lördag 29 januari 2011

50-tals pinuppa!!


God fortsättning på det nya året.....Har precis kommit hem från jobbet och passar på att slänga in lite bilder jag fotade tidigare idag. Har haft några veckor ledigt från pysslandet och passat på att samla lite inspiration inför våren. Den här söta boken är min trogna följeslagare...här skriver jag ner lite idéer som "poppar upp", eller klistrar in någon fin bild jag hittat, en färgkombination som jag tycker är fin, blogg adresser jag vill hitta tillbaka till osv.....Min alldeles egna inspirationsbok.


 Sambon har en liten fika hörna i garaget..och ville ha något att hänga på väggen. Eftersom han gillar Hotrods bilar, tyckte jag att det passade med något som inspirerats från 50-tals pinuppor. Gillar de klara färgerna från den tiden, kläder, skor och framförallt musiken.



I alla fall blev resultatet det här. Jag tror att han blev mer än nöjd!...för han vill att jag ska måla en till tavla oxå.



En ny cupcake tavla blev till i går kväll...a la inspiration alla hjärtans dag och vårliga pastelliga färger. Tröttnar inte på att måla dessa frestelser. Ett litet tips när man ska måla själva formarna är att blanda ut färgen med vatten så att den blir skir och ladda penseln så att ena änden är så gott som färglös dvs "sideload". Dags att krypa till kojs...ska upp tidigt och jobba imorgon.

Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Gillar dina fina bilder på saker du gör :)

    SvaraRadera