fredag 9 december 2011

Julpyssel!!


Hej svejs! En sånn här blåsdagdag håller jag mig inne så långt det går. Hittade ett fiffigt tips på en amerikansk sida på ett julträdspyssel av papper. Efter golvrenoveringen i hallen har jag hur mycket gamla tidningar som helst (de fanns i trossbotten som isolering) Sambon undrade vad jag skulle ha dem till??? iallafall nu kom de till användning.


Egentligen skulle man ha köpta pappersstrutar i hård papp...men man tager vad man haver. Tapetstumpar som ligger och dräller har vi oxå en del. Rulla ihop till en strut och tejpa skarvarna...jag använde insidan utåt.



Sen kommer det "jobbiga" klippa pappersremsor och klippa frans på dessa. Böj fransen med hjälp med att rulla med en penna.  Börja nerifrån och arbeta dej uppåt med att limma varv efter varv.....Färdig!!!



Ha en härlig blåsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar