lördag 7 januari 2012

Prismacolor och rosor!!


Ute är det bistert kallt, backen är äntligen täckt av gnistrande knarrig snö...så nu är det dags att börja drömma om lite varmare tider....eller.... varför är det så svårt att vara här och nu med alla sinnen, alltid på väg.....som sagt det väl använda carpe diem borde bli årets motto i alla fall när det gäller mig.


Svärmor hade en gammal bricka över, som nu fått nytt liv med handmålade rosor och text. Den fina texten kommer från http://www.graphicsfairy.blogspot.com/, att texta snyggt är inte min starka sida så där fuskas det hejdvilt med texter och fonts från nätet.


På söndag ska jag iväg på något riktigt spännande, ska få prova på tillsammans med andra glada amatörer hur rauk keramik tekniken går till....ser fram mot detta och vi får se om jag lyckas få ihop något att kunna visa på bloggen.


Tidigare i veckan kom mina starkt efterlängtande Prismacolors, pennornas kungar..testar just nu hur det är att gå en nätbaserad kurs hos Jane Davenport som heter supplies me, där olika tekniker testas. Det är så häftigt att kunna lära sig något av någon som bor så långt bort som Australien. Om ni inte kollat in hennes blogg och hemsida så säger jag bara gör det!... hennes videos är så fyllda av glädje och inspiration.

Ha en härlig helg!

1 kommentar:

  1. hej
    tack för hälsningen, desamma önskar jag dig. vilken vacker bricka du målat texten är jätte vacker.
    kram pia

    SvaraRadera