söndag 25 mars 2012

Dekorera möbler!


 Det här gamla skrivbordsskåpet stod kvar i förrådet när vi flyttade in! Alldeles försummat, färgen hade  flagnat och det hade nog stått där i många år utan att någon brytt sig. Självklart har vi tagit oss ann denna dyrgrip och den har åter kommit i bruk. Målade det med vit linoljefärg och skrev en fransk text på framsidan och även inuti. Här förvarar jag alla mina penslar, färger, färgpennor, kritor och annat konstnärsmaterial och krimskrams jag samlar på mig.



Tänk vad snön försvinner nu.... imorgon har jag lovat barnen att vi ska ta fram cyklarna för lite service, de ska tvättas och göras fina...cyklarna alltså! 

Tavlan är gjord med decopage, en snygg gammal bild på en cykel från graphic fairy (som jag nämnt i tidigare inlägg) kanten runt är målad med färgen soft black.

Ha en bra vecka
Kram
Anneli

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du har pysslat fram. Du borde blogga mer och visa allt vackert du skapar.
    Ha en fin midsommar
    Kram Agneta

    SvaraRadera