fredag 23 mars 2012

Påsk pyssel i betong!


                                                         
                       Har aldrig testat att gjuta i betong, men härom kvällen tog jag tag i den saken! behövde något nytt till hallen inför påsk. Använde mig av stora juiceförpackningar till själva gjutformen som penslades på insidan med lite matolja. Dammigt och smutsigt blev det i köket så att hålla till utomhus är nog att rekommendera.....men vad gör man när man kommer på en sån här sak kl 20.00 på kvällen!



Tre stycken krukor lyckades jag få till. Sedan hade jag sparat tomma äggskal efter vi gjort pannkaka. Dessa fylldes också med  finbetong och allt fick stå och härda i ett dygn.Tagsen med ägg är gjorda med grafik från Graphics Fairy  
                                                      
                 Roligt och enkelt var det att gjuta i betong, så nu blir det att fundera ut lite trädgårdsprojekt!

Är bara tvungen att visa den här bilden som min sambo tog för några veckor sedan i samband med en skotertur i Höga kusten. Helt magiskt var det med all snö som gnistrade.

Trevlig Helg till er alla som tittar in här!!

Kramar

Anneli
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar